THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Thursday, February 26, 2009

Dinner.....

Semalam gaji..blik sekolah kui 2.30 suami aku tanya, arini kita nk g mana? So, dgn tbe2 aku gtau dia aku nk g kl..."amboi," dia cakap.."mentang2la da gaji". hehehehe...aku senyum je. "Nk g mana kt Kl?" dia tanya aku. Aku cakap nk g One Utama. Sebab jarang pegi situ n sebab utama sbab aku nk makan kt Seoul's Garden kt c2. Tahun lepas English Panel g lunch c2, so aku rasa nk g sekali lagi nk blnja suami aku..best mkn korean dishes. Suami aku tanya aku..."yang tau ke macamana nk g tempat2?". Dengan confident nya aku ckp tau. hehe..padahalnya baru g skali dua itupun org drive. Suami aku xbiasa nk g c2..tpt lain kt kl 2 ble la dia bw. So, aku cakap.."xpe nnt kita bawa laptop n find map dlm 2". Sbbnya kitorang pakai broadband sng r nk surf kt mana2. So, blik sekolah tukar baju, smbahyang n trus gerak.

Kalau kira ni first time kitorang nk g One Utama. Bese g tempat len. Sejam perjalanan ok ag..aku ingat ag jalanya..tapi huhuhuhu..tbe2 lak lost xtau nk amik exit mana. hehehe macamna aku ble xingat td confident sgt. Tup2 kena marah plak dgn suami aku. Dia ckp itula lain kali ingatla jalan..nk harap pd org yang drive sgt mn ble..Bukanya xle cari, tp masa2 dh dkt kui5 ptg nk blik bentong ag. Sampai dia cakap kalau tau macam ni dia xdtg kl dgn jammed ag..Aku da start tarik muka..konon2 merajuk. Masa2 dh xingat da pada laptop kt seat belakang. Pastu dgn nada merajuk aku gitau dia..xperla kita g sogo jela...snang n tau kt mana nk g. Dia diam jer. Marah la 2. hehehe..

Akhirnya smpai Sogo jela..boring da g sini. Xperla..janji dapat shopping. Adala aku shopping sket..t'shirt 3 helai nk pakai untuk aktiviti kt sekolah. Dkt RM 100 je hbis. Yg len xder dah..bkn plan nk shopping pn. Pastu kitorang g kedai buku kt jln tar. Habis rm50 je, suami aku bli buku praktis untuk dia mengajar kt sekolah n ada buku2 agama sket dia beli. Alhamdulillah, ada kemajuan. hehehe. Masa2 dh dekat pukul6 pn, so kitorang g solat asar kt surau sogo then mula gerak dr c2. Aku dh mula lapar da..td konon nk dinner kt Seoul's Garden tp xdapatla. huhuhu. So, kali ni kitorang buka laptop surf trempat mkn area kl..tp yg ada steambot la. So, aku ingat nk mkn kt Nelayan. Last year, aku da pegi dgn rombongan sekolah, untuk dinner pengawas kt c2. Aku bg cadangan kt suami aku. So, kitorang pn surf peta n ikut peta2 g titiwangsa. Bukan pe, takut xjumpa lagi. Nanti xpasal2 kena marah.

At last, sampai kt Restoran Nelayan. Masa 2 dh pukul 7.30. apa2pn solat dlu baru mkan. So dinner smlm kt Nelayan r. banyak giler suami aku mkn. Yerla sbnarnya dia dr lepas accident aritu ag ckp nk mkn steambot dgn aku, akhirnya dapat gak. Dh dekat 2thn pn. Okayla mkn kt c2. RM22.70 seorang. Makan je pape pn. Sejam lebih gak r makan kat c2...seme sdap2. Berbaloi jgakla walaupn xle g Seoul's garden. Xper, len kali aku nk g mkn c2 plak tp make sure kn fasih mcmana nk pegi.

Banyaknyer makan udang!!!Dah makan kenala bayar...


5 comments:

Naddy said...

waa best nye..tapi mmg la weh seoul garden sgt bes!! mmg terasa mcm jadi org korea jap..hahahh tapi quite expensive la weh..nk makan slalu tu mmg x ble la..hahahah best!!!

amane9898 said...

mahal ke?rasanya dlm 20inggit lebih jer aritu kitorang makan..mmg best kan..hehe

Diana Din said...

Perghh... aku tetiba terpikir nk ajak anuar dinner ctu mlm ni... Mu pon dtg KL x oyak. Sogo 5 minit jah ngn opis aku... Nelayan dlm 15 minit dr umh aku... Hehehe...

~Siti Nur Hawa M_S~ said...

Pehhhhh..besh ooo kat nelayan tus...dlu aku selalu lepak kat ttwgsa lake tu yang...
jom kite gatherd2 ctu lak nakk??
ngn diana ngn eijah beshhhh woooo
tp tu la aku tawen dluu..
hikhik..mane aci aku sorang ag bujang nie:-p

~Siti Nur Hawa M_S~ said...

bagi email mu yang..aku nak invite blog..aku private blog aku..
bitau eijah n diana gakkk